Modelarze Ziemi Lubuskiej - Forum modelarskie
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Modelarze Ziemi Lubuskiej - Forum modelarskie Strona Główna
->
Samochody
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ważne!
----------------
Rejestracja
Regulamin
Informacje
Warsztat
Galeria
Warsztat
Galeria
Modelarstwo plastikowe
----------------
Modele cywilne
Modele wojskowe
Modele sportowe
Pojazdy specjalne
Modelarstwo kartonowe
----------------
Modele cywilne
Modele wojskowe
Pojazdy specjalne
Modele
Warsztat
Galeria
Dioramy
----------------
Gotowe
W trakcie prac
Inne
----------------
Zakupy
Dokumentacje
Powitalnia
Różne
Kupię
Sprzedam
Księga próśb i zażaleń
Spotkania i wystawy modelarskie
Manga Cars
Animacje
Kosz
Warsztat
Galeria
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Samochody
Różne
----------------
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kuba93
Wysłany: Pią 23:56, 11 Kwi 2008
Temat postu:
Ja wole nowsze ^^
konrad
Wysłany: Pią 23:48, 11 Kwi 2008
Temat postu:
Mi się bardziej podoba ten starszy,ale oby dwa są fajne...
Kuba93
Wysłany: Pią 21:36, 11 Kwi 2008
Temat postu: Mini Cooper - historia samochodu
Jako, że od niedawna wręcz kocham ten samochód, pozwolę sobie trochę o nim podyskutować
Mini
to mały samochód produkowany przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. Jest bez wątpienia najbardziej popularnym i najlepiej rozpoznawalnym samochodem produkcji brytyjskiej. W roku 2001 został zastąpiony przez Nowe MINI. Pierwotna wersja tego samochodu zyskała sobie miano kultowej i stała się ikoną lat 60. XX wieku, a jego przedni napęd pozwalający zaoszczędzić przestrzeń wpłynął na generację konstruktorów pojazdów. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na "Samochód XX wieku" zajął 2. miejsce, ustępując tylko Fordowi T.
Charakterystyczne dwudrzwiowe nadwozie zostało zaprojektowane dla BMC przez Aleca Issigonisa. Pojazd był pierwotnie wytwarzane w fabrykach w Longbridge i Cowley w Wielkiej Brytanii, a później także w Hiszpanii (Authi), Australii, Belgii, Chile, Jugosławii, Portugalii, Republice Południowej Afryki, Urugwaju, Wenezueli i we Włoszech. Mini pierwszej generacji (Mk I), doczekał się trzech znaczących modernizacji na: Mini drugiej generacji (Mk II), Mini Clubman i Mini trzeciej generacji (Mk III). Ponadto produkowano go seryjnie w różnorodnych wersjach nadwoziowych, m.in. kombi, pickup, van czy też podobnej do terenówki rekreacyjnej wersji buggy nazywanej Mini Moke. Mini Cooper i Cooper S były sportowymi odmianami modelu, z sukcesami startowano na nich w wielu rajdach, trzykrotnie Mini wygrało Rajd Monte Carlo.
Producent British Motor Corporation oraz kolejni jej następcy (British Motor Holdings, British Leyland, Austin Rover, British Aerospace, BMW, MG Rover) oraz Innocenti i Authi
Premiera kwiecień 1959
Okres produkcji sierpień 1959 - październik 2000
Miejsce produkcji Longbridge (Wlk. Brytania)
Cowley (Wlk. Brytania)
Następca MINI Austin/Rover Metro
Segment A
Typy nadwozia
2-drzwiowy sedan
2-drzwiowe kombi
2-drzwiowy van
2-drzwiowy pickup
Silniki benzynowe, BMC serii A, 850–1275 cm³
Skrzynia biegów 4-stopniowa manualna
4-stopniowa automatyczna
Długość 3050 mm (sedan)[1]
3400 mm (kombi i wersje użytkowe)
Szerokość 1400 mm
Wysokość 1350 mm
Masa własna 617 - 686 kg
Rozstaw osi 2040 mm (sedan)
2140 mm (kombi i wersje użytkowe)
Kiedy w 2000 roku zakończyła się produkcja oryginalnego Mini, BMW (nowy właściciel marki) zapowiedziało produkcję jego następcy – nazywanego BMW MINI lub Nowe MINI. Jednakże marką, a zarazem nazwą nowego samochodu jest MINI (pisane wielkimi literami).
Wielu entuzjastów oryginalnego Mini odrzuca twierdzenie, iż nowy MINI jest naturalnym następcą klasyka z 1969 roku. Inni po prostu nienawidzą go. Jeszcze inni, stali się pierwszymi nabywcami nowego MINI. Jest wiele przyczyn, przez które nowy samochód postrzegany jest negatywnie. Jedną z nich, jest opinia, że produkcja klasycznego Mini mogła być kontynuowana jeszcze przez wiele lat, gdyby producent nie został zmuszony do ustąpienia miejsca dla nowego MINI. Nowy samochód jest większy od oryginalnego Mini. Jest 55 cm dłuższy, 30 cm szerszy i waży 1050 kg, czyli o około 400 kg więcej. To, w połączeniu z odejściem od spartańskiego minimalizmu oryginału jest powodem obiekcji wielu fanów tej marki. Inni czują się urażeni tym, że niemiecki koncern BMW przejął prawa do tak związanej z brytyjska motoryzacją marki. Jednakże, wielu użytkowników Mini wyraża odmienną opinię o nowym aucie, mówiąc, że jest on "pełnoprawnym" sukcesorem klasycznego pojazdu. Twierdzą oni przy tym, że jest on jedyną koncepcją, która pozwala kontynuować produkcję kultowego samochodu z zachowaniem współczesnych norm bezpieczeństwa i standardów produkcji. Wiele klubów miłośników Mini zabroniło wstępu MINI na swoje spotkania. Inni nie ustają w poszukiwaniu entuzjastów samochodów z obu obozów. Takie zjawisko nie dotyczy tylko społeczności użytkowników Mini. Jest typowe także dla innych samochodów w stylu retro nawiązujących do nieprodukowanych już klasyków (np. Volkswagen New Beetle).
3 kwietnia 2007 roku, po sześciu latach produkcji, z taśmy produkcyjnej fabryki w Oksfordzie zjechał milionowy egzemplarz MINI. Wytworzenie takiej liczby samochodów w przypadku klasycznego Mini trwało miesiąc krócej.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin